Contributors

Saturday, February 28, 2009

Minggu ke-6

Tarikh: 02/02/09
Hari: Isnin

Kelas: 2M

Masa: 2.00-3.10pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitude
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
ii)Kebanyakkan pelajar dapat menyatakan kedudukan dengan menggunakan latitud dan longitud
================
Kelas: 2G

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud

Objektif Pembelajaran:

i) Mengenal latitud and longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
-------------------------------------------------
Tarikh: 03/02/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G

Masa:
12.50-2.00 pm

Tajuk : Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
ii) Zon Waktu

Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitude
ii) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
iii) Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitude dan longitude
iv) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Sebahagian pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
iv)Pelajar kurang memahami cara mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

===============

Kelas: 2B

Masa: 3.25- 4.00 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Objektif Pembelajaran:

i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud

ii)Kebanyakkan pelajar dapat menyatakan kedudukan dengan menggunakan latitud dan longitud
--------------------------------------------------------

Tarikh: 04/02/09
Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa:
12.50-2.00 pm

Tajuk:
Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud


Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud

================

Kelas: 2M

Masa: 3.25-4.35 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Zon Waktu
ii)Pengiraan waktu

Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar kurang memahami cara menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud

================

Kelas: 2B

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Zon Waktu

Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai

------------------------------------------------------------

Tarikh: 05/02/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 2.00-3.10pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud

ii)Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan dengan menggunakan latitud dan longitud

------------------------------------------------------------
Tarikh: 06/02/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00-2.35 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:

i)Pengiraan waktu

Objektif Pembelajaran:

i) Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii) Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Hasil Pembelajaran:

i) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Sebahagian pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii) Sebahagian pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

================

Kelas: 2D

Masa: 4.00-5.10 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:

i) Zon Waktu
ii)Pengiraan waktu

Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
iv)Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
iv) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai

Refleksi:

i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
iv) Kebanyakkan pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

============

Kelas: 2B

Masa: 5.10-6.20 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i)Pengiraan waktu

Objektif Pembelajaran:
i) Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii)Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Kebanyakkan pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud