Masa: 2.00-3.10pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitude
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk : Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
ii) Zon Waktu
Objektif Pembelajaran:
ii) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
iii) Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitude dan longitude
iv) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Sebahagian pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
iv)Pelajar kurang memahami cara mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
===============
Kelas: 2BMasa: 3.25- 4.00 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
Tarikh: 04/02/09
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
================
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Zon Waktu
ii)Pengiraan waktu
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar kurang memahami cara menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
================
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Zon Waktu
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
------------------------------------------------------------
Tarikh: 05/02/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Latitud dan Longitud
ii)Cara menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal latitud and longitud
ii)Menyatakan kedudukan sesuatu tempat berasaskan latitud dan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat membezakan latitud dan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Latitud
ii)Longitud
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat bezakan latitud dan longitud
ii)Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan dengan menggunakan latitud dan longitud
------------------------------------------------------------
Tarikh: 06/02/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i)Pengiraan waktu
Objektif Pembelajaran:
i) Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii) Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii) Sebahagian pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
================
Kelas: 2D
Masa: 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i) Zon Waktu
ii)Pengiraan waktu
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii)Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
iv)Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
iv) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) waktu piawai
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat mengenal zon waktu di atas peta dunia
ii)Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif waktu tempatan dan waktu piawai
iii) Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
iv) Kebanyakkan pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
============
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i)Pengiraan waktu
Objektif Pembelajaran:
i) Menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menggunakan latitud dan longitud
ii)Mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Kebanyakkan pelajar dapat menentukan kedudukan sesuatu tempat dengan menngunakan latitud dan longitud
ii) Kebanyakkan pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud