Minggu 26
Tarikh: 25/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 3E
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Kemahiran Olahraga
i)Bola Sepak (Lelaki)
ii) Bola Keranjang (perempuan)
Objektif Pembelajaran:
1. Melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Hasil Pembelajaran :
1. Pelajar dapat melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Aktiviti Pembelajaran :
1. Latihan berkumpulan
2. Pertandingan
Refleksi:
1. Pelajar menunjukkan minat dengan aktiviti yang dijalankan.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
-----------------------
Kelas: 3N
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Kemahiran Olahraga
i)Bola Sepak (Lelaki)
ii) BOla Keranjang (perempuan)
Objektif Pembelajaran:
1. Melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Hasil Pembelajaran :
1. Pelajar dapat melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Aktiviti Pembelajaran :
1. Latihan berkumpulan
2. Pertandingan
Refleksi:
1. Pelajar menunjukkan minat dengan aktiviti yang dijalankan.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
--------------------------
Minggu 27
Tarikh: 02/07/09
Hari: Khamis
Kelas: 3E
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Kemahiran Olahraga
i)Lembing
Objektif Pembelajaran:
1. Melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Hasil Pembelajaran :
1. Pelajar dapat melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Aktiviti Pembelajaran :
- Aktiviti kumpulan
Refleksi:
1. Pelajar menunjukkan minat dengan aktiviti yang dijalankan.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
-----------------------
Kelas: 3N
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Kemahiran Olahraga
- Lembing
Objektif Pembelajaran:
1. Melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Hasil Pembelajaran :
1. Pelajar dapat melakukan kemahiran asas dengan teknik yang betul.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Aktiviti Pembelajaran :
-Aktiviti berkumpulan
Refleksi:
1. Pelajar menunjukkan minat dengan aktiviti yang dijalankan.
2. Pelajar dapat menyatakan aspek keselamatan ketika aktiviti.
Blog Archive
Contributors
Friday, June 26, 2009
RPH Minggu 26-27 (Geografi)
Minggu Ke-26
Tarikh: 22/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-----------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Tarikh: 23/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
---------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
---------------
Tarikh: 24/06/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
--------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
---------------
Tarikh: 25/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-------------------
Tarikh: 26/06/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 - 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
----------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
----------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 -6.20 pm
Aktiviti Pembelajaran
- Pelajar balik awal selepas pembersihan kelas.
------------------------------------
Minggu Ke-27
Tarikh: 29/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
------------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
-------------------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12a
Perbendaharaan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------------------
Tarikh: 30/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
-----------------
Tarikh: 01/07/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 -2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar tidak dapat menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 -5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------
Tarikh: 02/07/09
Hari; Selasa
Kelas: 2L
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Sebahagian pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Sebahagian pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
--------------------------
Tarikh: 03/07/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 6.20 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------
Tarikh: 22/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-----------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Tarikh: 23/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
---------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
---------------
Tarikh: 24/06/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
--------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
---------------
Tarikh: 25/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-------------------
Tarikh: 26/06/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 - 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
----------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
----------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 -6.20 pm
Aktiviti Pembelajaran
- Pelajar balik awal selepas pembersihan kelas.
------------------------------------
Minggu Ke-27
Tarikh: 29/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
------------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
-------------------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12a
Perbendaharaan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------------------
Tarikh: 30/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
-----------------
Tarikh: 01/07/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 -2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar tidak dapat menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 -5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------
Tarikh: 02/07/09
Hari; Selasa
Kelas: 2L
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Sebahagian pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Sebahagian pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
--------------------------
Tarikh: 03/07/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 6.20 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------
Wednesday, June 17, 2009
RPH Minggu 22-25 (PJK)
Minggu Ke-22
Tarikh: 25/05/09-29/05/09
Hari: Isnin - Jumaat
Aktiviti Pembelajaran:
- Peperiksaan Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke 23 & 24
Tarikh: 01/06/09 - 12/06/09
Aktiviti:
- Cuti Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke-25
Tarikh: 18/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 3E
Masa: 3.25-4.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
------------------
Kelas: 3N
Masa: 5.10-6.20 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian
-------------------
Tarikh: 25/05/09-29/05/09
Hari: Isnin - Jumaat
Aktiviti Pembelajaran:
- Peperiksaan Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke 23 & 24
Tarikh: 01/06/09 - 12/06/09
Aktiviti:
- Cuti Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke-25
Tarikh: 18/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 3E
Masa: 3.25-4.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
------------------
Kelas: 3N
Masa: 5.10-6.20 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian
-------------------
RPH Minggu 22-25 (Geografi)
Minggu Ke-22
Tarikh: 25/05/09-29/05/09
Hari: Isnin - Jumaat
Aktiviti Pembelajaran:
- Peperiksaan Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke 23 & 24
Tarikh: 01/06/09 - 12/06/09
Aktiviti:
- Cuti Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke-25
Tarikh: 15/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
---------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
--------------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35-5.10 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
-------------------
Tarikh: 16/06/09
Hari: Selasa
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-----------------------
Kelas: 2B
Masa:3.25-4.00pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
--------------------
Tarikh: 17/06/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
---------------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 8- Perubahan Penduduk
Sub-tajuk:
i)Faktor Mempengaruhi Perubahan Penduduk Malaysia
- Migrasi
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan
- Migrasi
ii) Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi:
- Migrasi
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan
- Migrasi
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
Aktiviti:
- Penerangan
- Perbincangan
- Latihan
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii)Sebahagian kecil pelajar dapat merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
-------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
----------------------
Tarikh: 18/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 8- Perubahan Penduduk
Sub-tajuk:
i)Faktor Mempengaruhi Perubahan Penduduk Malaysia
- Migrasi
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan
- Migrasi
ii) Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi:
- Migrasi
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan
- Migrasi
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
Aktiviti:
- Penerangan
- Perbincangan
- Latihan
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii)Sebahagian kecil pelajar dapat merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
---------------------
Tarikh: 19/06/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
--------------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
---------------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-----------------------
Tarikh: 25/05/09-29/05/09
Hari: Isnin - Jumaat
Aktiviti Pembelajaran:
- Peperiksaan Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke 23 & 24
Tarikh: 01/06/09 - 12/06/09
Aktiviti:
- Cuti Pertengahan Tahun
----------------------
Minggu Ke-25
Tarikh: 15/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
---------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
--------------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35-5.10 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
-------------------
Tarikh: 16/06/09
Hari: Selasa
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-----------------------
Kelas: 2B
Masa:3.25-4.00pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
--------------------
Tarikh: 17/06/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Aktiviti Pembelajaran:
- Pembetulan soalan peperiksaan pertenghan tahun
Refleksi Pelajar:
- Pelajar lebih memahami tajuk-tajuk yang dibincangkan dan boleh memperbetulkan kesilapan yang dilakukan dalam kertas ujian.
---------------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 8- Perubahan Penduduk
Sub-tajuk:
i)Faktor Mempengaruhi Perubahan Penduduk Malaysia
- Migrasi
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan
- Migrasi
ii) Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi:
- Migrasi
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan
- Migrasi
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
Aktiviti:
- Penerangan
- Perbincangan
- Latihan
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii)Sebahagian kecil pelajar dapat merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
-------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
----------------------
Tarikh: 18/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 8- Perubahan Penduduk
Sub-tajuk:
i)Faktor Mempengaruhi Perubahan Penduduk Malaysia
- Migrasi
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan
- Migrasi
ii) Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi:
- Migrasi
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan
- Migrasi
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii) Merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
Aktiviti:
- Penerangan
- Perbincangan
- Latihan
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk. (Migrasi)
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi perubahan penduduk (Migrasi)
iii)Sebahagian kecil pelajar dapat merumuskan tentang perubahan penduduk negara Malaysia pada masa depan berdasarkan: (Migrasi)
---------------------
Tarikh: 19/06/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
--------------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
---------------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-----------------------
Subscribe to:
Posts (Atom)