Contributors

Sunday, September 20, 2009

RPH Minggu 37-38 (PJK)

Minggu 37

Tarikh: 10/09/09

Hari: Khamis

Kelas: 3E

Masa: 2.30-3.30 pm

Aktiviti Pembelajaran:

Aktiviti:

- Ujian SEGAK
i) Menimbang berat badan
ii)Mengukur Ketinggian

Refleksi:
i) Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan


----------

Kelas: 3N

Masa: 4.00-5.00 pm

Aktiviti:

- Ujian SEGAK
i) Menimbang berat badan
ii)Mengukur ketinggian

Refleksi:
i) Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan

---------------------

Minggu Ke- 38

Tarikh: 17/09/09

Kelas: 3E

Masa: 2.30-3.30 pm


Aktiviti:

- Ujian SEGAK
i) Naik Turun Bangku
ii)Tekan Tubi
iii)Rinkuk Tubi Separa
iv)Jangkauan Melunjur

Refleksi
i)Cuma sebahagian aktiviti dapat dijalankan kerana tempat dan alatan terhad.
ii)Pelajar dapat melakukan aktiviti mengikut cara yang ditunjukkan.


------------------------

Kelas: 3N

Masa: 4.00-5.00 pm

Aktiviti:

- Ujian SEGAK
i) Naik Turun Bangku
ii)Tekan Tubi
iii)Rinkuk Tubi Separa
iv)Jangkauan Melunjur

Refleksi
i)Cuma sebahagian aktiviti dapat dijalankan kerana tempat dan alatan terhad.
ii)Pelajar dapat melakukan aktiviti mengikut cara yang ditunjukkan.

RPH Minggu 37-38 (Geografi)

Minggu Ke-37

Tarikh: 07/09/09

Hari: Isnin

Kelas: 2L

Masa: 12.15-1.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar memahami cara untul menghasilkan graf dengan betul




----------------------

Kelas: 2M

Masa: 1.15-2.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar tidak memberi perhatian sepenuh dalam kelas,akibatnya mereka tidak dapat menghasilkan jadual dan graf dengan cara yang betul



----------------------

Kelas: 2G

Masa: 3.30-4.00 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

----------------------
Tarikh:08/09/09

Hari: Selasa

Kelas: 2G

Masa: 12.15-2.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Pelajar boleh menghasikan graf dengan cara yang betul


----------------------

Kelas: 2B

Masa: 2.30-3.00 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

--------------------

Tarikh: 09/09/09

Hari: Rabu

Kelas:2D

Masa: 12.15-1.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.


--------------------

Kelas: 2M

Masa: 2.30-3.30 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

-Faktor
-Cadangan


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar boleh membuat bahagian ini dengan baik


----------------------

Kelas: 2B

Masa: 3.30-4.00 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- pelajar boleh melukis graf dan menghasilkan jadual dengan cara yang betul
-------------------

Tarikh: 10/09/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 1.15-2.15 pm


Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

-Faktor
-Cadangan


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar boleh membuat bahagian ini dengan baik


-----------------

Tarikh: 11/09/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00 - 2.25 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

-Faktor
-Cadangan


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Disebabkan masa yang agak tidak mencukupi, bahagian ini akan dibincangkan lagi pada minggu depan supaya pelajar sempat menghabiskan kerja kursus mereka pada masa yang ditetapkan

-------------------

Kelas: 2D

Masa: 2.30-3.20 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

-Faktor
-Cadangan


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Pelajar tidak mempunyai masalah dalam menyiapkan kedua-dua bahagian ini, perbincangan kerja kursus akan diteruskan minggu depan supaya pelajar menghabiskan tugasan mereka pada masa yang ditetapkan

---------------
Kelas: 2B

Masa: 3.20-5.10 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

-Faktor
-Cadangan


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Pelajar tidak mempunyai masalah dalam menyiapkan kedua-dua bahagian ini, perbincangan kerja kursus akan diteruskan minggu depan supaya pelajar menghabiskan tugasan mereka pada masa yang ditetapkan

-----------------

Minggu Ke-38

Tarikh: 14/09/09

Hari: Isnin

Kelas: 2L

Masa: 12.15-1.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar boleh menulis rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik




----------------------

Kelas: 2M

Masa: 1.15-2.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar boleh menulis rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik



----------------------

Kelas: 2G

Masa: 3.30-4.00 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar boleh menulis rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik




---------------------

Tarikh: 15/09/09

Hari: Selasa

- Cuti Sakit


-------------------

Tarikh: 16/09/09

Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa: 1.15 - 2.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar sudah menyiapkan dan menghantar kerja kursus mereka pada hari ini. Sebahagian besar pelajar boleh membuat rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik

---------------------

Kelas: 2M

Masa: 2.30 - 3.30 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar sudah menyiapkan dan menghantar kerja kursus mereka pada hari ini. Sebahagian besar pelajar boleh membuat rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik
-------------------

Kelas: 2B

Masa: 3.30 - 4.00 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar sudah menyiapkan dan menghantar kerja kursus mereka pada hari ini. Sebahagian besar pelajar boleh membuat rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik
-------------------

Tarikh: 17/09/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 1.15- 2.15 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Rumusan
- Lampiran
- Penilaian Umum


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar sudah menyiapkan dan menghantar kerja kursus mereka pada hari ini. Sebahagian besar pelajar boleh membuat rumusan daripada hasil kajian mereka dengan baik


-----------------------

Tarikh: 18/09/09

Hari: Jumaat

- Cuti Khas

Sunday, September 6, 2009

RPH Minggu 34-36 (PJK)

Minggu 34

Tarikh: 20/08/09

Hari: Khamis

Kelas: 3E

Masa: 3.25 - 4.35 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Peperiksaan percubaan PMR

---------------------

Kelas: 3N

Masa: 5.10 - 6.20 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Peperiksaan percubaan PMR

-------------------

Minggu Ke-35

- Cuti sekolah

-------------------

Minggu Ke- 36

Tarikh: 03/09/09

Kelas: 3E

Masa: 3.25 - 4.35 pm


Aktiviti pembelajaran
- Pelajar tidak dibenarkan keluar untuk PJK kerana peperiksaan hampir tiba, walaubagaimanapun, pelajar diberi peluang untuk membuat latihan matematik dalam kelas sebagai ulangkaji dan persediaan menghadapi peperiksaan.


Refleksi
- Pengajaran berjalan dengan lancar kerana pelajar menunjukkan minat dalam subjek matematik


------------------------

Kelas: 3N

Masa: 5.10 - 6.20 pm

Aktiviti pembelajaran
- Pelajar tidak dibenarkan keluar untuk PJK kerana peperiksaan hampir tiba, walaubagaimanapun, pelajar diberi peluang untuk membuat ulangkaji dalam kelas.

Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar sahaja yang membuat ulangkaji dengan bersungguh-sungguh.


-------------------------

Friday, September 4, 2009

RPH Minggu 34-36 (Geografi)

Minggu Ke-34

Tarikh: 17/08/09

Hari: Isnin

Kelas: 2L

Masa: 12.50 - 2.00 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Peperiksaan Pertengahan Tahun Semester 2


----------------------

Kelas: 2M

Masa: 2.00 - 3.10 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Peperiksaan Pertengahan Tahun Semester 2


----------------------

Kelas: 2G

Masa: 4.35 - 5.10 pm

Objektif pembelajaran:
- Pelajar lebih menyediakan diri untuk peperiksaan

Aktiviti Pembelajaran:

- Ulangkaji untuk peperiksaan pertengahan tahun semester 2

Refleksi:

- Sebahagian kecil pelajar tidak menunjukkan minat mereka untuk membuat ulangkaji bersama.


----------------------
Tarikh:18/08/09

Hari: Selasa

Kelas: 2G

Masa: 12.50 - 2.00 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Peperiksaan Pertengahan Tahun Semester 2

----------------------

Kelas: 2B

Masa: 3.25 - 4.00 pm

Tajuk: Bab 14 - Pembandaran ( Latihan Ulangkaji)

Sub-tajuk
- Fungsi Bandar
- Kesan Pembandaran
- Langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran

Objektif
- Menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Hasil Pembelajaran
- Pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Aktiviti Pembelajaran
- latihan

Refleksi
- Majoriti pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Majoriti pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

--------------------

Tarikh: 19/08/09

Hari: Rabu

Masa: 12.50 - 2.00 pm

Tajuk: Bab 14 - Pembandaran ( Latihan Ulangkaji)

Sub-tajuk
- Fungsi Bandar
- Kesan Pembandaran
- Langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran

Objektif
- Menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Hasil Pembelajaran
- Pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Aktiviti Pembelajaran
- latihan

Refleksi
- Majoriti pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Majoriti pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran


--------------------

Kelas: 2M

Masa: 3.25 - 4.35 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.


----------------------

Kelas: 2B

Masa: 4.35 - 5.10 pm

Tajuk: Bab 14 - Pembandaran ( Sambungan Latihan Ulangkaji)

Sub-tajuk
- Fungsi Bandar
- Kesan Pembandaran
- Langkah-langkah mengurangkan masalah pembandaran

Objektif
- Menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Hasil Pembelajaran
- Pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran

Aktiviti Pembelajaran
- latihan

Refleksi
- Majoriti pelajar boleh menyatakan dan menghuraikan kesan proses pembandaran negara Malaysia ( Positif & Negatif)
- Majoriti pelajar boleh menghuraikan langkah-langkah untuk mengatasi masalah pembandaran


-------------------

Tarikh: 20/08/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 2.00 - 3.10 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

-----------------

Tarikh: 21/08/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00 - 2.35 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Kebanyakkan pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

-------------------

Kelas: 2D

Masa: 4.00 - 5.10 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

---------------
Kelas: 2B

Masa: 5.10 - 6.20 pm

Tajuk: Perbincangan Kerja Kursus

Sub-tajuk:

- Hasil Kajian
* Jadual
* Graf
* Tafsiran


Aktiviti Pembelajaran:
- Penerangan dan Perbincangan


Refleksi:
- Sebahagian pelajar kurang memahami bahagian graf dan tafsiran, disebabkan masa yang tdak mencukupi, tajuk-tajuk tersebut akan dibincangkan lagi pada masa akan datang.

-----------------

Minggu 35

Tarikh: 24/08/09 - 28/08/09

Aktiviti Pembelajaran

- Cuti Sekolah

-----------------

Minggu Ke-36

Tarikh: 31/08/09

Hari: Isnin

Aktiviti:

- Cuti Hari Kebangsaan


---------------------

Tarikh: 01/09/09

Hari: Selasa

Kelas: 2L

Masa: 12.15 - 1.15 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Pembetulan dan perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun semester 2


Refleksi:
- Pelajar boleh mengenalpasti kesilapan mereka dalam ujian.


------------------

Kelas: 2M

Masa: 1.15 - 2.15 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Pembetulan dan perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun semester 2

Refleksi:
- Pelajar boleh mengenalpasti kesilapan mereka dalam ujian.



-------------------

Kelas: 2B

Masa: 2.30 - 3-00 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Pembetulan dan perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun semester 2

Refleksi:
- Pelajar boleh mengenalpasti kesilapan mereka dalam ujian.



-------------------

Tarikh: 02/09/09

Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa: 1.15 - 2.15 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Pembetulan dan perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun semester 2

Refleksi:
- Pelajar boleh mengenalpasti kesilapan mereka dalam ujian.



---------------------

Kelas: 2M

Masa: 2.30 - 3.30 pm

Tajuk: Keperluan Pengakutan dan Perhubungan Awal

Sub-tajuk:
1) Pengangkutan dan perhubungan sebelum penjajahan
2) Pengangkutan dan perhubungan semasa penjajahan


Objektif Pembelajaran:
1) Memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Hasil Pembelajaran:
1) Pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Aktiviti Pembelajaran:

- Penerangan daan perbincangan

Refleksi:

1) Sebahagian kesil pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Minoriti pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Minoriti pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

-------------------

Kelas: 2B

Masa: 3.30 - 4.00 pm

Aktiviti Pembelajaran:

- Pembetulan dan perbincangan soalan peperiksaan pertengahan tahun semester 2

Refleksi:
- Pelajar boleh mengenalpasti kesilapan mereka dalam ujian.

-------------------

Tarikh: 03/09/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 1.15- 2.15 pm

Tajuk: Keperluan Pengakutan dan Perhubungan Awal

Sub-tajuk:
1) Pengangkutan dan perhubungan sebelum penjajahan
2) Pengangkutan dan perhubungan semasa penjajahan


Objektif Pembelajaran:
1) Memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Hasil Pembelajaran:
1) Pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Aktiviti Pembelajaran:

- Penerangan daan perbincangan

Refleksi:

1) Sebahagian kesil pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Minoriti pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Minoriti pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia


-----------------------

Tarikh: 04/09/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00 - 2.25 pm

Tajuk: Keperluan Pengakutan dan Perhubungan Awal

Sub-tajuk:
1) Pengangkutan dan perhubungan sebelum penjajahan
2) Pengangkutan dan perhubungan semasa penjajahan


Objektif Pembelajaran:
1) Memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Hasil Pembelajaran:
1) Pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Aktiviti Pembelajaran:

- Penerangan daan perbincangan

Refleksi:

1) Sebahagian kesil pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Minoriti pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Minoriti pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia


-------------------
Kelas: 2D

Masa: 3.30 - 4.20 pm

Tajuk: Keperluan Pengakutan dan Perhubungan Awal

Sub-tajuk:
1) Pengangkutan dan perhubungan sebelum penjajahan
2) Pengangkutan dan perhubungan semasa penjajahan


Objektif Pembelajaran:
1) Memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Hasil Pembelajaran:
1) Pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Aktiviti Pembelajaran:

- Penerangan daan perbincangan

Refleksi:

1) Majoriti pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Majoriti pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Majoriti pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia


----------------------

Kelas: 2B

Masa: 4.20 - 5.10 pm

Tajuk: Keperluan Pengakutan dan Perhubungan Awal

Sub-tajuk:
1) Pengangkutan dan perhubungan sebelum penjajahan
2) Pengangkutan dan perhubungan semasa penjajahan


Objektif Pembelajaran:
1) Memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Hasil Pembelajaran:
1) Pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia

Aktiviti Pembelajaran:

- Penerangan daan perbincangan

Refleksi:

1) Majoriti pelajar boleh memahami perkembangan sistem pengangkutandan perhubungan di Malaysia
2) Majoriti pelajar boleh menghuraikan perhubungan awal di Malaysia
3) Majoriti pelajar boleh menghuraikan keperluan pengangkutan dan perhubungan awal Malaysia


----------------------