Minggu Ke-11
Tarikh: 09/03/09
Hari: Isnin
- Cuti
===========================
Tarikh: 10/03/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa : 12.50-2.00 pm
Aktiviti: Ujian Bulanan 1
---------------
Kelas: 2B
Masa : 3.25-4.00pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah kitaran
ii) Mentafsir rajah kitaran
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii)Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
=========================================
Tarikh: 11/03/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah kitaran
ii) Mentafsir rajah kitaran
iii) Melukis rajah peta minda
iv) Mentafsir rajah peta minda
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
---------------
Kelas: 2M
Masa : 3.25-4.35 pm
Aktiviti: Ujian Bulanan 1
---------------
Kelas: 2B
Masa : 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah peta minda
ii)Mentafsir rajah peta minda
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
===================================
Tarikh:12/03/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa : 2.00-3.10pm
Aktiviti: Ujian Bulanan
===============================
Tarikh: 13/03/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa : 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah kitaran
ii) Mentafsir rajah kitaran
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
---------------
Kelas: 2D
Masa : 4.00-5.10 pm
Aktiviti: Ujian Bulanan 1
---------------
Kelas: 2B
Masa : 5.10-6.20 pm
Aktiviti: Ujian Bulanan 1
=================================
Minggu Ke-12
- Cuti Sekolah
=================================
Minggu Ke-13
Tarikh: 23/03/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
---------------
Kelas: 2M
Masa : 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
iii)Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda/ graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
ii)Graf garisan berganda
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar dapat melukis graf bar berganda dan graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Sebahagian pelajar dapat mentafsir jadual, graf bar berganda dan graf garisan berganda
---------------
Kelas: 2G
Masa : 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah peta minda
ii) Mentafsir rajah peta minda
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
=======================================
Tarikh:24/03/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
---------------
Kelas: 2B
Masa : 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
=======================================
Tarikh:25/03/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
---------------
Kelas: 2M
Masa : 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah kitaran
ii)Mentafsir rajah kitaran
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
---------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
===================================
Tarikh: 26/03/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa : 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah kitaran
ii)Mentafsir rajah kitaran
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
===================================
Tarikh: 27/03/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa : 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
-----------------
Kelas: 2D
Masa : 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
--------------
Kelas: 2B
Masa : 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
=======================================
Minggu Ke-14
Tarikh: 30/03/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah peta minda
ii)Mentafisr rajah peta minda
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii)Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii)Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
---------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 5- Rajah
Sub-tajuk:
i) Melukis rajah peta minda
ii) Mentafisr rajah peta minda
Objektif Pembelajaran:
i) Mengumpul maklumat
ii)Melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Melukis dan melabel rajah
iv) Mentafsir rajah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengumpul maklumat
ii)Pelajar boleh melukis rajah berdasarkan maklumat
iii) Pelajar boleh melukis dan melabel rajah
iv) Pelajar boleh mentafsir rajah
---------------
Kelas: 2G
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
======================================
Tarikh: 31/03/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Taburan Penduduk Negara Malaysia
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
-------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Taburan Penduduk Negara Malaysia
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
===============================
Tarikh: 01/04/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Taburan Penduduk Negara Malaysia
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
----------------
Kelas: 2M
Masa : 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii)Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
---------------
Kelas: 2B
Masa : 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Taburan Penduduk Negara Malaysia
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
==================================
Tarikh:02/04/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa : 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii)Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
==================================
Tarikh: 03/04/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa : 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Fizikal
- Ekonomi
- Sejarah
- Sumber
- Dasar kerajaan
- Pengangkutan dan Perhubungan
- Kemudahan Perkhidmatan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
---------------
Kelas: 2D
Masa : 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Fizikal
- Ekonomi
- Sejarah
- Sumber
- Dasar kerajaan
- Pengangkutan dan Perhubungan
- Kemudahan Perkhidmatan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
ii)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor fizikal)
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
---------------
Kelas: 2B
Masa : 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Fizikal
- Ekonomi
- Sejarah
- Sumber
- Dasar kerajaan
- Pengangkutan dan Perhubungan
- Kemudahan Perkhidmatan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
ii)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor fizikal)
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
===================================
Minggu Ke-15
Tarikh: 06/04/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii)Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
---------------
Kelas: 2M
Masa : 2.00-4.35 pm
Tajuk: Bab 6- Peta
Sub-tajuk:
i) Peta bergambar (peta pelancongan)
ii)Peta bergambar simbol angka, huruf dan bergambar
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Mentafsir peta bergambar
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti ciri fizikal dan budaya berdasarkan peta bergambar (peta pelancongan)
ii) Pelajar boleh menyatakan kedudukan dan taburan cirri geografi yang diperhatikan dalam peta bergambar
iii) Pelajar boleh mengelaskan simbol-simbol yang mewakili ciri fizikal dan budaya dalam peta bergambar
v) Pelajar boleh mentafsir peta bergambar
---------------
Kelas: 2G
Masa : 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Fizikal
- Ekonomi
- Sejarah
- Sumber
- Dasar kerajaan
- Pengangkutan dan Perhubungan
- Kemudahan Perkhidmatan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
ii)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor fizikal)
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i)Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia.
ii) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia (Faktor Fizikal)
================================
Tarikh: 07/04/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Objektif Pembelajaran:
i)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
-------------
Kelas: 2B
Masa : 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
Objektif Pembelajaran:
i)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
=================================
Tarikh: 08/04/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa : 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Objektif Pembelajaran:
i)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Ekonomi
- Sejarah
-----------------
Kelas: 2M
Masa : 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Taburan Penduduk Negara Malaysia
Objektif Pembelajaran:
i) Mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh mengenal pasti taburan penduduk Negara Malaysia
--------------------
Kelas: 2B
Masa : 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 7 – Taburan Penduduk
Sub-tajuk:
i) Faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Sejarah
Objektif Pembelajaran:
i)Menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Sejarah
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Sejarah
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar boleh menghuraikan faktor-faktor yang mempengaruhi taburan penduduk Negara Malaysia
- Sejarah
==============================
Tarikh: 09/04/09
Hari: Khamis
- Cuti Tanpa Gaji
==============================
Tarikh: 10/04/09
Hari: Jumaat
- Cuti (Good Friday)
==============================
No comments:
Post a Comment