Minggu Ke-26
Tarikh: 22/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 9 - Migrasi Penduduk
Sub-tajuk:
i) Migrasi
ii) Pola Migrasi Penduduk
iii) Migrasi luar bandar ke bandar
iv) Migrasi luar bandar ke luar bandar
Objektif Pembelajaran
i) Menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
Aktiviti:
i) Penerangan
ii)Perbincangan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh menyenaraikan faktor-faktor yang mempengaruhi migrasi penduduk
-----------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Tarikh: 23/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
---------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
---------------
Tarikh: 24/06/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
--------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
---------------
Tarikh: 25/06/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 10-Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Alam Sekitar
Sub-tajuk
- Kesan Perubahan Penduduk Terhadap Penerokaan Sumber
a) Tanah
b) Hutan
c) Air
Objektif Pembelajaran:
i) Meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
ii)Menghuraikan dengan contoh kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
iii)Mencadangkan langkah-langkah penerokaan sumber secara terancang
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
Aktiviti pembelajaran:
- Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
- Sebahagian kecil pelajar dapat meyenaraikan kesan-kesan perubahan penduduk terhadap penerokaan sumber
- Tanah
- Hutan
- Air
-------------------
Tarikh: 26/06/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 - 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
----------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
----------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 -6.20 pm
Aktiviti Pembelajaran
- Pelajar balik awal selepas pembersihan kelas.
------------------------------------
Minggu Ke-27
Tarikh: 29/06/09
Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
------------------------
Kelas: 2M
Masa: 2.00 - 3.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Sebahagian kecil pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
-------------------------
Kelas: 2G
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12a
Perbendaharaan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
----------------------------
Tarikh: 30/06/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50 - 2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji bab-12
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2B
Masa: 3.25 - 4.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
- Optimum
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
-----------------
Tarikh: 01/07/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50 -2.00 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-----------------
Kelas: 2M
Masa: 3.25 - 4.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar tidak boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar tidak dapat menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
------------------
Kelas: 2B
Masa: 4.35 -5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------
Tarikh: 02/07/09
Hari; Selasa
Kelas: 2L
Masa: 4.35 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
ii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Sebahagian pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Sebahagian pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
--------------------------
Tarikh: 03/07/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00 2.35 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
---------------------
Kelas: 2D
Masa: 4.00 - 5.10 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------------
Kelas: 2B
Masa: 5.10 6.20 pm
Tajuk: Bab 12 - Hubungan Kependudukan Dengan Sumber
Sub-tajuk
i) Hubungan Kependudukan dengan Sumber
- Penduduk Berlebihan
- Kurang Penduduk
- Penduduk Optimum
ii) Ciri dan Kesan Penduduk Berlebihan
iii)Ciri dan Kesan Kurang Penduduk
Objektif
- Mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
Hasil Pembelajaran:
- Pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk meenuhi keperluan kependudukan.
Aktiviti Pembelajaran
- Ulangkaji
Perbendahraan Kata:
-
Refleksi
- Kebanyakkan pelajar boleh mentakrif konsep penduduk berlebihan , kurang penduduk dan penduduk optimum
- Kebanyakkan pelajar boleh menyenaraikan ciri can contoh negara:
* Penduduk Berlebihan
* Kurang Penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menyatakan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan
* makananan
* tempat tinggal
* pekerjaan
* pendidikan
* perubatan
* kemudahan asas
- Kebanyakkan pelajar boleh menghuraikan ciri berserta contoh:
* Penduduk berlebihan
* Kurang penduduk
- Kebanyakkan pelajar boleh menjelaskan kesan penduduk berlebihan dan kurang penduduk terhadap sumber untuk memenuhi keperluan kependudukan.
-------------------
Tahniah! RPH cikgu didapati lengkap dan teratur.
ReplyDelete