Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
v)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan dan Ulangkaji
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Sebahagian kecil pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2G
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda
Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda
Refleksi:
i)Pelajar boleh melukis garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
--------------------------------------------------
Tarikh: 03/03/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i)Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf (graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda
Refleksi:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda
================
Kelas: 2B
Masa: 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda
Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda
Refleksi:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Kebanyakkan pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
--------------------------------------------------
Tarikh: 04/03/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf ( graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda
Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda
Refleksi:
i)Sebahagian besar pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
================
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
===============
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh mentafsir jadual
--------------------------------------------------
Tarikh:05/03/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan,perbincangan dan melukis graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Sebahagian kecil daripada pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagina pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
---------------------------------------------------
Tarikh: 06/03/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar dapat mentafsir jadual dengan betul
================
Kelas: 2D
Masa: 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf ( graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Majoriti pelajar dapat mentafsir jadual dan graf garisan berganda
================
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i)Mentafsir graf (graf garisan berganda)
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir graf garisan berganda
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir graf garisan berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh mentafsir graf garisan berganda
-------------------------------------------------
RPH dikemas kini. Terima kasih kerana menghantar.
ReplyDelete