Contributors

Wednesday, March 4, 2009

Minggu Ke-10

Tarikh: 02/03/09

Hari: Isnin


Kelas: 2L

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk:
Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:

i)Sebahagian pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2M

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
v)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan dan Ulangkaji

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Sebahagian kecil pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2G

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda

Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Pelajar boleh melukis garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

--------------------------------------------------

Tarikh: 03/03/09

Hari: Selasa

Kelas: 2G

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i)Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf (graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda

Refleksi:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda

================

Kelas: 2B

Masa: 3.25-4.00 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda

Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Kebanyakkan pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

--------------------------------------------------

Tarikh: 04/03/09

Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf ( graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:

i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh m
engumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf garisan berganda

Perbendaharaan Kata:
i)Graf garisan berganda

Refleksi:
i)Sebahagian besar pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf garisan berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

================

Kelas: 2M

Masa: 3.25-4.35 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan melukis graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagian pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

===============

Kelas: 2B

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:

-

Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh m
entafsir jadual

--------------------------------------------------

Tarikh:05/03/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar dapat menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar dapat melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan,perbincangan dan melukis graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Sebahagian kecil daripada pelajar dapat mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Sebahagina pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Sebahagian pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

---------------------------------------------------

Tarikh: 06/03/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00-2.35 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual


Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Pelajar dapat mentafsir jadual dengan betul

================

Kelas: 2D

Masa: 4.00-5.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf (
graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:

i) Penerangan, perbincangan dan latihan


Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Majoriti pelajar dapat mentafsir jadual dan graf garisan berganda

================

Kelas: 2B

Masa: 5.10-6.20 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i)Mentafsir graf (graf garisan berganda)

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir graf garisan berganda

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir graf garisan berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
-


Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh mentafsir graf garisan berganda

-------------------------------------------------


1 comment: