Contributors

Monday, March 2, 2009

Minggu Ke-8

an Tarikh:16/02/09
Hari: Isnin

Kelas: 2L

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 1- kedudukan

Sub-tajuk:
i)Pengiraan waktu

Objektif Pembelajaran:
i) mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan

Perbendaharaan Kata:
-


Refleksi:

i) Pelajar lebih memahami cara mengira waktu tempatan dan sebahagian pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud

================

Kelas: 2M

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 2- Arah

Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan

Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan

Aktiviti Pembelajaran:

i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan

Refleksi:
i) Sebahagian besar pelajar dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan

===============

Kelas: 2G

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:

i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:

i)Hampir kesemua pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

---------------------------------------------------

Tarikh: 17/02/09

Hari: Selasa

Kelas: 2G

Masa: 12.50-2.00 pm

Objektif:

i) Pelajar akan lebih memahami kandungan dalam bab 1 -Kedudukan

Aktiviti Pembelajaran:

- Ujian Topikal 1 (Bab 1 -Kedudukan)

================

Kelas: 2B

Masa: 3.25-4.00 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta

Objektif Pembelajaran:

i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i) Hampir kesemua pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

--------------------------------------------------

Tarikh:18/02/09

Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 2- Arah

Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan

Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan

Hasil Pembelajaran:

i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan

Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan

Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Pelajar lebih memahami cara menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan
ii)Pelajar boleh mengukur bearing sudutan dengan baik

================

Kelas: 2M

Masa: 3.25-4.35 pm

Tajuk: Bab 2- Arah

Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur Bearing Sudutan

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan

Aktiviti Pembelajaran:

i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan

Refleksi:
i)Sebahagian kecil sahaja pelajar yang boleh mengukur bearing sudutan dengan baik.

================

Kelas: 2B

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)80 % pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

--------------------------------------------------

Tarikh:19/02/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 2- Arah

Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan

Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan

Refleksi:
i) Sebahagian pelajar sahaja yang dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan.
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh mengukur bearing sudutan dengan baik.

-----------------------------------------------------

Tarikh: 20/02/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Masa: 2.00-2.35 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)50% pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)50% pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2D

Masa: 4.00-5.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
v)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)80% pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)80% pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)80% pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2B

Masa: 5.10-6.20 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:

i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan,perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Majoriti pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

----------------------------------------------------























No comments:

Post a Comment