Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 1- kedudukan
Sub-tajuk:
i)Pengiraan waktu
Objektif Pembelajaran:
i) mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar lebih memahami cara mengira waktu tempatan dan sebahagian pelajar dapat mengira waktu tempatan berasaskan kedudukan longitud
================
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 2- Arah
Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan
Refleksi:
i) Sebahagian besar pelajar dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan
===============
Kelas: 2G
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Hampir kesemua pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
---------------------------------------------------
Tarikh: 17/02/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50-2.00 pm
Objektif:
i) Pelajar akan lebih memahami kandungan dalam bab 1 -Kedudukan
Aktiviti Pembelajaran:
- Ujian Topikal 1 (Bab 1 -Kedudukan)
================
Kelas: 2B
Masa: 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i) Hampir kesemua pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
--------------------------------------------------
Tarikh:18/02/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 2- Arah
Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Pelajar lebih memahami cara menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan
ii)Pelajar boleh mengukur bearing sudutan dengan baik
================
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 2- Arah
Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur Bearing Sudutan
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan
Refleksi:
i)Sebahagian kecil sahaja pelajar yang boleh mengukur bearing sudutan dengan baik.
================
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)80 % pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
--------------------------------------------------
Tarikh:19/02/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 2- Arah
Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar sahaja yang dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan.
ii)Sebahagian kecil pelajar boleh mengukur bearing sudutan dengan baik.
-----------------------------------------------------
Tarikh: 20/02/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Masa: 2.00-2.35 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan perbincangan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)50% pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)50% pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2D
Masa: 4.00-5.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
v)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)80% pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
ii)80% pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
iii)80% pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan,perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Majoriti pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
----------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment