Hari: Isnin
Kelas: 2L
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 2- Arah
Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan
Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan
Refleksi:
i) Sebahagian kecil pelajar sahaja dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan
ii)Tidak melebihi 50% pelajar yang boleh mengukur bearing sudutan
================
Kelas: 2M
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2G
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul, merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan melukis graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Mojoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
---------------------------------------------------
Tarikh: 24/02/09
Hari: Selasa
Kelas: 2G
Masa: 12.50-2.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Mojoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
ii) Sebahagian pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik
================
Kelas: 2B
Masa: 3.25-4.00 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan melukis graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Mojoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
---------------------------------------------------
Tarikh: 25/02/09
Hari: Rabu
Kelas: 2D
Masa: 12.50-2.00 pm
Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, melukis graf bar berganda , mentafsir jadual dan graf bar berganda
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Sebahagian pelajar tidak dapat mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik
================
Kelas: 2M
Masa: 3.25-4.35 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus
Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar sahaja boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Sebahagian kecil sahaja pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus
================
Kelas: 2B
Masa: 4.35-5.10 pm
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, mentafsir graf bar berganda dan jadual
Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda
Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda
----------------------------------------------------
Tarikh: 26/02/09
Hari: Khamis
Kelas: 2L
Masa: 2.00-3.10 pm
Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak
Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta
Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan
Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus
Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus
-------------------------------------------------
Tarikh: 27/02/09
Hari: Jumaat
Kelas: 2G
Tajuk: Bab 4- Graf
Sub-tajuk:
i)Mentafsir graf (graf bar berganda)
Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir graf bar berganda
Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir graf bar berganda
Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan
Perbendaharaan Kata:
-
Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh mentafsir graf bar berganda
================
Kelas: 2D
Masa: 4.00- 5.10 pm
Objektif Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menguasai bab 2, 3 dan 4 dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran:
i) Ujian Topikal 2 ( Bab 2,3 dan sebahagian bab 4)
================
Kelas: 2B
Masa: 5.10-6.20 pm
Objektif Pembelajaran:
i) Pelajar boleh menguasai bab 2,3 dan 4 dengan baik
Aktiviti Pembelajaran:
i) Ujian Topikal 2 ( Bab 2, 3 dan sebahagian bab 4)
---------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment