Contributors

Tuesday, March 3, 2009

Minggu Ke-9

Tarikh: 23/02/09
Hari: Isnin

Kelas: 2L

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 2- Arah

Sub-tajuk:
i) Bearing Sudutan

Objektif Pembelajaran:
i) Menyatakan Bearing sudutan
ii)Mengukur Bearing Sudutan

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar dapat menyatakan bearing sudutan
ii)Pelajar bolehmengukur bearing sudutan

Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Bearing sudutan

Refleksi:
i) Sebahagian kecil pelajar sahaja dapat menentukan arah dengan menggunakan bearing sudutan
ii)Tidak melebihi 50% pelajar yang boleh mengukur bearing sudutan

================

Kelas: 2M

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta

Objektif Pembelajaran:
i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2G

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul


Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengumpul, merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan dan melukis graf bar berganda


Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Mojoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

---------------------------------------------------

Tarikh: 24/02/09

Hari: Selasa

Kelas: 2G

Masa: 12.50-2.00 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda


Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda


Aktiviti Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Mojoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
ii) Sebahagian pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik

================

Kelas: 2B

Masa: 3.25-4.00 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)


Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan melukis graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Mojoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul

---------------------------------------------------

Tarikh: 25/02/09

Hari: Rabu

Kelas: 2D

Masa: 12.50-2.00 pm

Sub-tajuk:
i) Graf
ii) Langkah menghasilkan graf (graf bar berganda)
iii) Mentafsir Jadual
v)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i)Mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Mentafsir jadual dan graf bar berganda


Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Pelajar pandai melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv)Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, melukis graf bar berganda , mentafsir jadual dan graf bar berganda

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i)Majoriti pelajar boleh mengumpul dan merekod maklumat dan data
ii)Majoriti pelajar boleh menyusun maklumat dan data dalam bentuk jadual
iii)Majoriti pelajar boleh melukis graf bar berganda berdasarkan jadual dengan menggunakan label dan petunjuk yang betul
iv) Sebahagian pelajar tidak dapat mentafsir jadual dan graf bar berganda dengan baik

================

Kelas: 2M

Masa: 3.25-4.35 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i)Menukar jarak di lapangan kepada jarak diatas peta menggunakan skala lurus

Objektif Pembelajaran:
i)Menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)Sebahagian kecil pelajar sahaja boleh menukar jarak di atas peta kepada jarak sebenar dengan menggunakan skala lurus
ii)Sebahagian kecil sahaja pelajar boleh menukar jarak di lapangan kepada jarak di atas peta dengan menggunakan skala lurus

================

Kelas: 2B

Masa: 4.35-5.10 pm

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i) Mentafsir Jadual
ii)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir jadual dan graf bar berganda

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda


Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, mentafsir graf bar berganda dan jadual

Perbendaharaan Kata:
i) Graf bar berganda

Refleksi:
i) Majoriti pelajar boleh mentafsir jadual dan graf bar berganda

----------------------------------------------------

Tarikh: 26/02/09

Hari: Khamis

Kelas: 2L

Masa: 2.00-3.10 pm

Tajuk: Bab 3 – Skala dan Jarak

Sub-tajuk:
i) Skala
ii)Jarak
iii)Skala Lurus
iv)Mengukur jarak antara 2 tempat pada peta

Objektif Pembelajaran:

i)Mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Hasil Pembelajaran:
i)Pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

Aktiviti Pembelajaran:
i) Penerangan, perbincangan dan latihan

Perbendaharaan Kata:
i) Skala lurus

Refleksi:
i)Sebahagian pelajar dapat mengukur jarak antara 2 tempat di atas peta dengan menggunakan skala lurus

-------------------------------------------------

Tarikh: 27/02/09

Hari: Jumaat

Kelas: 2G

Tajuk: Bab 4- Graf

Sub-tajuk:
i)Mentafsir graf (graf bar berganda)

Objektif Pembelajaran:
i) Mentafsir graf bar berganda

Hasil Pembelajaran:
i) Pelajar boleh mentafsir graf bar berganda

Aktiviti Pembelajaran:
i) Latihan

Perbendaharaan Kata:
-

Refleksi:
i) Sebahagian pelajar boleh mentafsir graf bar berganda

================

Kelas: 2D

Masa: 4.00- 5.10 pm

Objektif Pembelajaran:

i) Pelajar boleh menguasai bab 2, 3 dan 4 dengan baik.

Aktiviti Pembelajaran:

i) Ujian Topikal 2 ( Bab 2,3 dan sebahagian bab 4)

================

Kelas: 2B

Masa: 5.10-6.20 pm

Objektif Pembelajaran:

i) Pelajar boleh menguasai bab 2,3 dan 4 dengan baik

Aktiviti Pembelajaran:

i) Ujian Topikal 2 ( Bab 2, 3 dan sebahagian bab 4)

---------------------------------------------------








No comments:

Post a Comment